måndag 8 augusti 2011

Presenter

Jag har fått så fina presenter nu den senaste månaden att jag blir alldeles varm i hjärtat. De här tallrikarna som vi samlar på (Briljant från Rörstrand) fick jag av en mycket fin tjej som gick min tvåändsstickningskur i Rättvik i våras. Det som händer hos mig heter hennes blogg.

Jag fick inte bara tallrikar utan också garn när jag hälsade på i Fattigskogen i fredags. Av tvåändsstickningsbitna Catarina fick jag fantastiskt fint Morjärvsgarn som ska behandlas med vördnad. Tack så mycket!



Av fina älskade Ulrika fick en jag en tokfin födelsedagspresent med posten för ett tag sen. Som en jäkla dröm! Återstår bara att se vad jag ska göra med det, det blir nog inte sockor iaf, vill sticka något som syns mer.





Av min svärmor fick jag också en väldigt fin födelsedagspresent. Kardflor och garn. Jag har börjat provspinna lite bara för att se om det gick, det är nog tovningsull egentligen men jag vill prova att spinna sockgarn.








Garnet är ganska tjockt och glansigt och rätt stickigt. Färgerna är helt underbara tillsammans. Frågan är vad jag ska göra med dem. Någon som har något förslag?








9 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad underbart, garnet längst ner kanske ska bli vantar eller mössa?!

maja sa...

Men oj vilka presenter!

Emmy sa...

Vilka fina presenter. Fantastiska vänner du har. Var rädd om dem!

PetraO sa...

Vilka härliga presenter! Underbara färger på garnet - om det blir lite mjukare när det tvättas kanske det kan bli en filt - eller kudde?

4U2 sa...

Vilken dröm!

Carola sa...

Är det ull i garnet du fick från svärmor? Tovad väska kanske?

Anna sa...

Underbara presenter. Små mängder stickigt garn brukar jag göra vantar av, gärna med något mjukare till mudden. Färgerna är ju jättehärliga tillsammans! Annars kanske en kort poncho eller liknande som man inte har direkt mot huden?

Lina sa...

Underbara färger på det stickiga garnet! Det kanske kan bli en mössa, fodrad med trikåtyg, för riktigt kalla dagar i vinter?

Dödergök sa...

Tack för alla kommentarer och förslag! Jag lovar att jag är rädd om mina vänner. :)

En väska blir det kanske av de sticksiga garnerna, ja det är ull och det känns lite som ryagarn. Otroligt vackert men inget man vill ha inpå kroppen.