söndag 7 augusti 2011

En solgul sjal i regnet

Idag regnar det och allt är lite segt och småtrist. Därför passar det utmärkt att sticka på Lisas fina sjal (tack för mönstret!) i Karins underbara hjortrongula mohairgarn.
Igår var vädret därimot stålande som sig bör när lillasyster fyllde 30. En fin dag som toppades med att systerdottern och jag badade i en timme. Det gäller att passa på nu, snart börjar skolan igen!

Tillägg: Mönstret till sjalen har Visa Lisa gjort och deltagarna på sticklägret fick med det i lägermaterialet. (Jag fick en kopia i present av fina Lisa). Jag tror att mönstret kommer att finnas tillgängligt ganska snart.

Det fantastiska garnet är handfärgad mohair från Karins egna getter.


Försvinnande god tårta.




Gulliga hundar på åkern bakom huset.






Glad gök försöker tvinga mannen att vara med på kort.








Glad gök i sin nya bissart kulturtantiga Gudrun-kofta. (Som inte åkte på igen förens sent på kvällen, det var sjukt varmt igår.)










11 kommentarer:

Emmy sa...

Vilket fantastiskt härligt gult garn! Jag som inte ens är särskilt förtjust i gult föll alldeles pladask för det här!

Maja sa...

Väldigt vackert garn och den glada göken såg så lycklig ut:-)
Kram

solskenet59 sa...

Den sjalen skulle jag vilja sticka den ser underbar ut kan man köpa mönstret någonstans? Och garnet är ju helt ljuvligt jag som älskar gult och har gjort ända sen jag var liten....kan man få tag i det oxå?
Ha en skön stickkväll trots regnet!
Mvh
Lena

Klockars Tina sa...

Oooh, den solgula såg jättefin ut, både mönster och det fina gula garnet! Ser fram emot att se den färdig!

Katarina sa...

Vad är det där för härligt sjalmönster? Sån vill ju jag göra.. *förälskad*

Elisabeth Edvinsson sa...

Jag tycker om att titta på stickbloggar, hittade dig och beundrar din skicklighet i stickning. Själv stickar jag bara enkla mönster och är inte så duktig men tycker det är härligt med garner.

Ulla sa...

Mönstret och garner-helt fantastiskt vackert

Maritas Maskor sa...

Jättehärligt garn och mönstret ser ut att bli fint!

Visa Lisa sa...

Wow vilken känsla att se min design i Dödergökens blog! Tack för reklamen ;)
Och TACK alla som tycker om den lilla snutten som hittills syns på bilden :D Garnet är för övrigt precis så ljuvligt som det verkar.

Annika sa...

Det ser ut att bli en jättefin sjal! Färgen är fin också!

Humlan sa...

Jag såg sjalen hos Visa Lisa också och den ser verkligen fin ut!
Garnet är verkligen härligt, soligt bli-glad-av garn som måste vara humörhöjande att jobba med!