fredag 12 augusti 2011

Top down raglan baby sweater

Mönster; Top down raglan baby sweater ett riktigt bra babymönster. Jag hittade det här mönstret med hjälp av en bloggläsare (och allmänt finnemang människa) Åsa, när jag efterlyste bra nyfödingsmönster för ett tag sen. Den stickas uppifrån och ner och är lätt som en plätt att sticka. Jag lade till lite längre resår på både ärmarna och kroppen och jag stickade två aviga sidsömsmaskor som följer de aviga raglanmarkeringsmaskorna ner längs med kroppen. En liten fiffig detalj som inte syns på bilderna. Knapparna blev inte röda utan käckt apelsinfärgade och det blev inte fy skam det heller. Nu väntar vi bara på att den där bebben ska komma (syrrans alltså), tänker matcha den här med ett par brallor till hösten.

Garn; Debbie Bliss Baby Cashmerino 2 nystan gick nästan åt

Stickor; 3,25 mm














7 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Lyckliga bebbe!

Mona sa...

Utrolig fin!

Anonym sa...

Tänk vad glad din syster kan vara som får så fina baby kläder.Du kan du// jenny-Ann

Anna sa...

Fin kofta i fint garn!

Katja sa...

Så jättefin! Har så svårt med engelska mönster... Kan inte deras stickterminologi. Var kan man lära sig den??

Liisa sa...

Ler åt "och allmänt finnemang människa" - det stämmer hur bra som helst på Åsa, det!
Fin kofta också!

Anonym sa...

Hej! Fin och inspirerande blogg! Eftersom lillen kommit nu så har han säkert provat tröjan. Jag är nyfiken på passformen. Hur är den? Satt den bra på? Och i så fall vid vilken ålder? Allt gott!