torsdag 9 augusti 2007

En varm dag

Störpurpurböna
Blomman är klar! Nu är det bara att leta reda på sina mycket bristfälliga anteckningar från i vintras och försöka lista ut hur man ökade och minskade för ärmkullen. Skoj skoj. Annars har det varit för varmt för yllestickning idag, för varmt för allt närmare bestämt. Det kan däremot aldrig bli för varmt för att tänka på stickning... När jag var ute hos den ömma modern och klappade syskonbarn och ny kattunge passade jag på att skriva ut det här mönstret. Snowflake lace socks från magknits. Är de inte helt bedårande? Vad jag förstår är de stickade i ett lite tjockare strumpgarn som passar till stickor 2,75, är det någon som har något tips om ett garn som går att få tag på i sverige, kan Opal funka??
Nu ska jag återgå till kommisarie Lynley, tjena!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har stickat dem i Opal. Funkar hur bra som helst.

Jag är sååå avundsjuk på din fina flerfärgsstickade ärm...