onsdag 1 augusti 2007

Stickningar och te

Ni har sett den förut, den mycket populära dragspelsbaskern! Min syster fyller år om en vecka och hon har önskat sig en dragspelsbasker sen i våras när jag stickade min egen. Den här stickar jag i div rester, mest Morjärvsgarn som vanligt, och den blir inte lika mjuk som i det underbara Visjögarnet men den blir nog bra ändå! Natursvarta åsar och grålila och syrenlila dalar, det passar en lillasyster. Nu hoppas jag att hon inte läser det här men jag vet att hon är utan uppkoppling för tillfället, så min hemlighet är nog säker tills vidare.
Så här långt har jag kommit, bara en blomma kvar nu och en månad kvar på parallellstickningen, min tidsplan håller än så länge och det är faktiskt riktigt roligt när man ser att det växer. Fast inte går det fort inte.
Eftersom jag fått frågor om mitt hemgjorda örtte så kommer här två receptförslag, bilder kommer när det har torkat klart!
Ett uppiggande morgonte
Kan tex innehålla; torkade svartavinbärsblad, torkad mynta och blomblad från ringblomma.

Ett avslappnande kvällste

Kan tex innehålla; torkad citronmeliss, lavendelblommor och humlekottar.


4 kommentarer:

lillstrumpa sa...

Tackar för recepttipsen! Har torkat mat förr (för fjällturer) men aldrig tänkt så långt som att göra te. Det ska jag absolut prova!

Och din blommiga ärm blir fantastiskt vacker - ska bli så spännande att se hur din jacka blir.

Anonym sa...

Den blir himlans snygg ärmen till tröjan. Ska bli spännande att se den klar.

Byian sa...

Så vacker din ärm blir. Jag har säkert missat något av dina inlägg men vad är det ärmen ska sitta på i slutändan?
Jag är så imponerad av er som behärskar tvåändstickningen men känner inte att jag har tid att sätta mig in i denna teknik för tillfället.

Anonym sa...

Du stickar så vackert att jag tror jag döör...