söndag 19 augusti 2007

Söndags-snack

Igår hade vi lekdag, då kan man ha så här roligt!
Efter stearinljusstickning och tvstickning hemma hos Å har silkessjalen växt en bra bit till, så här såg den ut före.
Idag har jag nystat lila morjärvsgarn och stickat provlapp till ett nytt projekt. Jag vill ha en båtringad randig raglantröja med lång ärm men jag vet inte riktigt om garnet räcker, jag måste sätta mig och räkna lite. Jag tänkte använda det lila morjärvsgarnet som jag fick i mitt sista hemlispaket och det grå och gröna norska garnet som jag fick av Å i present. Men å andra sidan skulle det lila bli väldigt fint som en kofta med björnbärsmönster också men då måste jag köpa till mer garn. Hum kanske ska jag fundera medans jag stickar strumpor. Jag väntar ju på paket med sockgarn, jag ska sticka ett par armvärmare till systerdottern med dödskallar på och ett par svarta benvärmare till systern, sen ska det bli ett par bruna långstrumpor med rosa ränder till mig själv. Jo rå så att inte är jag sysslolös inte. :)

Inga kommentarer: