onsdag 30 december 2009

2009

2009 gillade jag strumpor, tydligen så pass mycket att av 62 färdiga objekt var 23 strumpor (10 var sjalar och 14 vantar), ganska många av dem var randiga och väldigt många hamnade hemma hos min mamma. Jag var däremot dålig på sockklubben 2009, kanske för att jag aldrig kom igång ordentligt. Jag var över lag ganska dålig på att sticka efter mönster det här året, kanske för att jag var rastlös och lite låg. Ibörjan av året yttrade sig rastlösheten i alldels för många garnköp, det resulterade i sin tur i att rastlösheten blev ännu värre. Så mycket garn och så liten tid. Någon gång i sommras slutade jag köpa garn (nej inte riktigt men nästan) och istället ökade produktiviteten.
2010 ska jag bara köpa garn när jag behöver och vill, när jag är nere ska jag sticka istället. Allt blir så mycket bättre av det.
2009 var jag randig och prickig mest hela tiden. Jag fyllde 30 och köpte ett läppstift (som jag bara använder på bild) och helt plötsligt köpte jag blå kläder igen något som inte hänt sen 90-talet. Kanske rent av att jag stickar någontig blått till mig själv 2010?
Jag blev en Gudrun Sjödén-mupp och såg allt som oftast svårmodig ut på bild. Många gånger tyckte jag bäst om de suddiga för de kändes ärligast på något sätt.

2009 fick jag äntligen se Morrissey och allt var precis så underbart bra som man bara kunde tänka sig. Annat bra i popmusikväg var Håkan på P&L, Moneybrother också på P&L, Markus Krunegård i Kristianstad och Bob Hund på samma ställe. Hemma har jag mest lyssnat på Broder Daniel och Säkert!. Jag köpte Broder Daniel boken och grät mig igenom den, jag tittade på Broder Daniel filmen och började gråta redan i vinjetten. Många fina samtal om popmusik och poppojkar har förts med den persiska prinsessan (a.k.a. Popflickan) under året och jag hoppas på många fler under 2010. Hästpojkens nya skiva ser jag också fram emot och Shout Out Louds.


2009 var året då jag blev en fru, bytte efternamn (som jag fortfarande inte har fått någon riktig kläm på), klippte mig och skaffade mig ett jobb. Några såna omvälvande förändringar tror jag knappast att 1010 kan erbjuda.



2009 var också året då Dödergöksbloggen svällde över alla breddar, grädden på moset måste vara intervjun i Hemslöjden och min medverkan under Fäbodstickningen. Jag är så glad över alla kommentarer och alla läsare, alla glada, spralliga, finurliga och kloka stickerskor jag kommit i kontakt med på det ena eller andra sätten det här året. Jag tänker inte lova så mycket inför 2010, inget mer än att vi fortsätter i samma stil. Ja och så ska jag bli bättre på att svara på mail, det tummar vi på!




24 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt att vara den färgglada inspirerande tjej du är så blir det nya året bra.Du bjuder på dig själv och jag har stor respekt för ditt kunnande och din skaparglädje.
Var rädd om dig och ladda dina batterier med musik,det är en god medicin när man känner sig låg.
Stor kram lilla gök.Jag tittar in varje dag och hämtar lite ideér. Gott Nytt År./Ella.

Anonym sa...

Tack så mycket för att delar med dig av dig själv! Jag tittar in hos dig varje dag och blir så inspirerad och imponerad av ditt hantverk. Du är min stickhjälte!
Gott Nytt Stickår! A-K

curiosa´s stickerier sa...

Gott Nytt År och fortsätt vara den "riktiga" människan som du är med båda upps and down

Anonym sa...

Vilket härligt kreativt och händelserikt liv du haft. Roligt att du delar med dig :)

Får önska dig ett Gott Nytt År!
Kram

Anonym sa...

Hej, jag är en läsare utan egen blogg, men som gillar att titta på allt vackert du stickar. Goda kikärtsbiffar fick jag också recept på. Tack
Och ett Gott Nytt Stickår önskar jag dig/Maria

Ullfull sa...

Åh, Dina bilder är fantastiska! Sockor man blir glad o inspirerad av! Sjalar man bara vill göra! Fortsätt i samma stil o sköt om Dig själv!
Gott Nytt År!/Anita

Agata sa...

Ditt 2009 var kanske inte på topp för dig själv, men som Dödergöksläsare var det som vanligt ett fint år! Jag kan bara inte begripa hur du får färdigt så många saker!? Har du lärt dig sticka i sömnen?!

Men fint blir det och alltid lika trevligt att läsa om! Fortsätt så!

Skräddardotter sa...

Själv gör jag slut med 2009 äntligen!
Det var inget höjdar år för min del...Hoppas att du fortsätter i samma stil. Jag har länkat till dej på min blog bara för att jag hoppas att fler hittar till dina färgstarka inlägg. ETT RIKTIGT GOTT O KREATIVT NYTT ÅR !!

Anonym sa...

Du har en väldigt intressant blogg. Helt outstanding! Den har allt för en stickälskare och så inspirerad jag blir.
Stort TACK

Marika sa...

Du är så himla fin på bröllopsfotot! Tack för 2009, och ett gott nytt 2010.

Maria sa...

Hej!
SÅ fin sammanfattning av ett Dödergöksår! Jag har precis suttit och tittat på alla bilder från mitt 2009, puh. Massor!
Underbar bild på dig i prickig klänning, känns som om det kunde varit jag =)
Gott Nytt 2010!

Annas garndrömmar sa...

Tack för ditt inspirerande och personliga dödergöksbloggande! Jag är också extremt impad av allt du hinner sticka :) Gott nytt år!

Blenda sa...

Gott nytt år på dig, och jag hoppas att du fortsätter att blogga som du gjort 2009! Det är alltid trevligt att se på dina bilder och läsa dina texter!

annas alster sa...

Vilka skatter du har stickat, och tack för ett fint och inspirerande år med din blogg!

Call design sa...

Vilket imponerande år vi haft som dödergöksläsare, du är en stor inspiration för oss!
Gott nytt år!

Lisa sa...

Tack för din fina blogg och inspirerande bilder och projekt :) Ha ett Gott Nytt År!!!

Hugomamma sa...

Tack så hemskt mycket för alla glada, fina projekt som du förgyllt stunden med. Jag har kanske varit dålig på att kommentera, men detso gladare av att titta in på din sida. Gott Nytt År!

Susilull sa...

Tack för att du piggar upp stickbloggsvärlden med dina dödergöksinlägg, även om du känner dig svårmodig ibland.
62 färdiga objekt, jag är imponerad!!

Önskar dig ett fint och innehållsrikt 2010!

Gott Nytt!!

Anonym sa...

Gott nytt år önskar en trogen bloggföljare. Du är bäst!
Kram Kicki

Anonym sa...

Gott Nytt! Tackar för en inspirerande blogg som jag tittar in till så gott som dagligen. Sköt om dej och drick mycket champagne inatt!
Iréne JB

WHO KILLED MARILYN sa...

Gott Nytt år Erika! Var längesen jag skrev nått till dig.Hoppas allt är bra och nästa år oxå blir bra.:)

Birgitta sa...

GOTT NYTT STICKÅR önskar jag dej.
Kram Birgitta

Åsa i Skuttunge sa...

Ett Nytt gott år med inspiration och möjligheter önskar jag dig!

Sara Tristan sa...

Åh du är världens finaste Erika! Och jag har massor att berätta för dig om poppojkar.

Puss och tack för att du finns.