onsdag 30 december 2009

För redovisningens skull (två julklappar som inte hamnade på bloggen före jul)

Mönster; Eget påhittat mönster till smygmaskvirkade vantar med färgglad kant. De har legat ute på ravelry sen i november men vännen L läser bloggen så här kunde jag inte lägga ut dem. Jag tycker om dem i alla sin enkelhet och lite crazy färgställning.

Garn; Det turkosa är Idena Neon och kanten virkade jag av en snutt M&K ekobabyull color.

Virknål; Oh det kommer jag inte ihåg riktigt 4 mm tror jag, den nyfikne kan kolla upp det på ravelry, jag orkar inte riktigt med det just nu.







Sen blev det ett par randiga restgarns raggisar till syrrans sambo B också. Stickade i mestadels Villmark i härliga 70-talsfärger. Jag stickade på fin fina ekologiska trästickor storlek 3,5 mm och de blev glatt mottagna på julafton.
Pust! Nu är allt rapporterat som det ska. Det ska bli så skönt att börja om på ny kula efter nyår, inga gamla släpandes FO:n utan bara nytt och härligt.
Den som håller utkik ikväll kan få läsa en liten gökig nyårskrönika, nu ska jag elda och sticka på mannens vantar.


Inga kommentarer: