fredag 18 december 2009

W:s retromokasiner

Mönster; Magic Slippers fast på mitt sätt. Jag har stickat efter samma maskantal men med betydligt grövre garn och stickor, Sen kunde jag inte låta bli att göra dem lite mer mokasiniga genom att sticka på ett ribbstickat skaft. Efter tovning i tvättmaskinen hoppas jag att de passar en 6-åring för det är en sån som ska få dem i julklapp.

Garn; Minnet sviker mig en smula, men jag tror att det är Neon (det turkosa) och Norskt Naturgarn (det grå).

Stickor; 5 mm.






4 kommentarer:

Marika sa...

Så charmiga!

Humlan sa...

Dom ser lite uppnosiga ut. ;-)

Dödergök sa...

Marika! Det tycker jag med, väldigt roligt mönster att sticka och fort går det.

Humlan! Ja lite busiga och kaxiga så där, jag gillar dem skarpt skla göra ett par till mig själv också.

Luuucy sa...

Ljuvliga! Så söta, tuffa o retro på samma gång.