lördag 19 december 2009

Tvåändsstickde ekovantar

Mönster; Eget mönster som blev bra. Kanske borde jag ha skrivit ner det men det blev nog aldrig så. Tvåändstickade med samma färg på hjälptråden i uppläggningen som resten av garnet, enkelt krusmönster med kedjegångar och o:n, rak modell med kiltumme. Avslutade med en flätad ögla och två benknappar från samlingarna. Mjuka, fluffiga och väldigt fina, de ska bli en julklapp till någon jag tycker om.

Garn; Marks&Kattens baby ekoull, 2 nystan dvs 50 g i en väldigt mysig naturgrå färg.

Stickor; 3,25 mm















13 kommentarer:

Skräddardotter sa...

Jag har aldrig i verklighet sett ett par 2-ändsstickade vantar. Säljer du ett par månde? I såfall är jag intresserad.

Unknown sa...

Jag trodde inte att det gick att tvåändssticka med våran eco ull, det ska jag testa sen.
Kram Gina

Anonym sa...

Jättesnygga nuj när de är färdiga! Misstänker att de kommer att bli en väldigt uppskattad julklapp.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Iréne JB

Moa Maria Dubbelve sa...

De ser väldigt mysiga ut!

fale artut sa...

De blev verkligen fina! Verkligen EXTRA fast de har en neutral färg, snyggt jobbat!

Efwa - Medea sa...

Otroligt vackra. Hoppas att jag snart kommer ner till mina tvåänds-ufon i korgen. Önskar dig en skön och vilsam jul.

MarieE sa...

Verkligen fina och mönstret är dekorativt! Toppen!
Önskar jag hade tålamod med denna teknik....

Tvärslå sa...

Jag nålband ett par vantar i det där garnet, det blev väldigt vackert.
Garnet är underbart likaså dina vantar :)

Eva i Stäket sa...

Väldigt snygga vantar det blev med EKO-ullen!! Det måste provas. :)

Hanushka sa...

Snyggt! Jag gillar knappen.

Händer på Haga sa...

Hej. Vi har precis läst lite i din blogg och tycker att du gör jättefina tvåändsstickade vantar.
Vi önskar dig en trevlig julhelg!

Stick-kine sa...

Jag är också fast och fäst vid 2-ändstickning! Ha en skön helg!

Babben sa...

Hei, så hygelig blogg du har! Jeg Jeg måtte bare lese litt mer her og kom over disse vottene (vantar) dine ble kjempefine!