lördag 19 december 2009

Julklappssockor i Nått sorts spetsmönster

Mönster; Mitt eget och det här ska nog bli ett riktigt mönster så småning om, ska bara finjustera några detaljer. Just det häer paret ska bli en julklapp, det är mycket sånt nu.

Garn; De sista resterna från fäbodhelgen, i alla fall det sista sockgarnet. Kaffe Fasset regia och Idena Robust. Det har blivit många sockpar av de här garnerna men nu är det slut och jag ska gå över till andra färgskalor igen.

Stickor; 2,5 mm










5 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Superfina! Du är för himla duktig tjejen. Vilken energi du har och kreativitet. Jag har lagt upp din blogsida hos mig för att få inspirartion till att hantverka lite oftare. Ha det gott! Marie

C. Tvillingmamma sa...

Oh så fina! Tuff färg och mönster!!! Duktig värre du! ;)

gletting sa...

Flott! God jul!

Dödergök sa...

Almyboden! Tack så mycket! Kul att du länkar, ha det bra!

C.Tvillingmamma! Tack så väldigt mycket, det här var mest bara ett test för att se om mönstret skulle funka, nästa par blir enfärgade.

gletting! Tack så mycket och God Jul tillbaka!

Mildamakter sa...

Urläckra - jag blir glad i hela figuren när jag ser dem :o)