tisdag 1 december 2009

Vissa vantar kräva dessa garner

Uppmärksamma bloggläsare har säkert lagt märke till att det inte har handlats så mycket garn här det senaste halvåret eller så. Det har varit ett medvetet val eftersom jag kännt mig lite stressad av mitt garnlager och ju mer stressad jag har kännt mig destå mindre har jag stickat och garnlagret har växt ännu mer. Istället har jag stickat av det som funnits hemma och det har varit en fröjd för jag hade ju faktiskt lyckats köpa på mig en hel del underbart garn.

Men ibland behöver man faktiskt handla garn och det här är ett sånt tillfälle. Jag har ända sedan förra vintern velat ha ett par armbågslånga fingervantar (Popflickan har ett par svarta som inspirerade mig) men jag har inte haft något lämpligt garn hemma. Men efter att ha sett Ysoldas variant kunde jag inte hålla mig längre. Så idag kom det lämpligaste garnet och de mest ljuvligt passande stickorna hem till mig. Lorna's laces Shepherd Sock Charcoal och korta vantstickor i björk från Brittany alltihop fördömligt snabbt levererat från Garnkorgen.

Kanske går det ändå att köpa lycka.

9 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Ja med det är verkligen precis sådär ibland, att man bara behöver ett finfingarn till nåt visst. Och dina långvantar kommer bli sååå fina i det garnet. Det är liksom värt det, redan när man tänker på det :)

Agata sa...

Jag förstår och känner igen mig. Fast jag har inte lyckats vara så ståndaktig som du, även fast jag borde.

Kanske borde vi ordna garnroulette för alla som har för mycket garn, men inget att sticka av...
Ibland behöver man ju bara få den inspiration som ett nytt garn ger, fastän man inte behöver köpa något mer.

Lite som hemlig kompis, men med enbart garn.

Det ska bli kul att se resultatet av din svarta stickning. Nu blev jag garnsugen...

Stickfantomen sa...

Ja så sant som att vissa rätter kräva sina drycker, eller nåt. Garnet är ju bara heeelt underbart så självklar skulle det hem till ditt.
Ha det gott och sticka med ro.

Kristina sa...

Ja, ibland måste man bara köpa garn! Konstigt bara att det som skall hända ibland, ofta händer ofta!?

miastick sa...

Å ja, jag förstår dig helt och fullt. Och tycker verkligen det kommer att bli assnyggt med svarta opera-gloves, jag vill också!

Yvonne sa...

Supersnygga kommer dessa att bli,
jag avundas dig som stickar så bra, jag skulle nog inte ha tålamodet att översätta mönstret från engelskan.Ska bli spännande att se slutresultatet

Christina plommonfärgad udda molly kappa sa...

Dom kommer att bli suuuperfina.Ska bli kul o se dom färdiga.

Maritas Maskor sa...

Men visst är det härligt att få packa upp sin nyanlända påse garn och börja lägga upp!!!
Det gjorde du helt rätt i att unna dig nu, efter all tiden med "avhållsamhet"...

Linda sa...

Lyx hela vägen! :)