lördag 16 maj 2009

"And on the weekends you get all drunk, try to escape til monday comes"

Dåligt vin med fin färg på etiketten. Kanske håller jag på att smyga in i en blå/turkos period. Fast då är det just den här typen av blått som gäller, klara skarpa krispiga blå färger som slår åt turkost. Hur som helst, vinet kan inte rekommenderas däremot sällskapet!
Vackrare tak än så här kan man knappast ha, att sitta under en vit blommande sky och prata strunt med sin L är nog något av det finaste man kan göra. (Det här är ju då min oidentifierade prunus när den står i full blom, den doftar ljuvligt lätt av bittermandel och blommar överdådigt men det blir ingen frukt att tala om och några törnen har den inte.)

Så mycket tjejigare än så här blir det inte, viiiiiiiiiin och sallad liksom. Hahahaha. Men ibland måste till och med bittra Dödergökar få vara lite fnittriga och tjejiga. Vilken sjukt kulturtantig bild för övrigt, vin, marimekko, prickar och matteusporslin. Skulle bara ha haft de där iittalaglasen som jag tokönskar mig också så skulle det hela vara mycket PK i kulturtantssvängen. Vi fick en hel del matteusporslin (ja det är lergods inte porslin) i bröloppspresent och det blir en fest varje gång man dukar med det. De här ostronskålarna (som vi hade sen tidigare) kan verkligen förgylla vilken filfrukost i december som helst, kärlek!



Ja så här fnissig och turkos/blå kan man bli av lite trevligt sälskap och äckligt vin.
Idag är jag inte riktigt lika fnissig, inte lika fin heller. Jag funderar starkt på att inte ta av mig mjukisbyxorna på hela dagen och bara läsa och sticka och kanske titta lite på melodifestivalen. Vad ska ni göra en lördag som denna?
Privat meddelande till vännen L om du nu har vaknat och läser det här. Gissa vad jag lyssnar på för musik just nu?! Johnny Cash!!! Hahahahahahahahahahahahahahha, Egd, som mina barn skulle ha sagt. ;)


7 kommentarer:

stick i kanten sa...

Ska denna lördag gå på auktion tillsammans med stickningen.

maja sa...

idag ska jag hjälpa mor och far att flytta. ikväll blir det nog melodifestival och lite godis kanske lite vin

Susilull sa...

Idag är jag duktig och klipper gräset, har redan lyckats köra över förlängningssladden!! :-(
Tur det fanns en till, men maken skarvar nog ihop den igen.
Just nu; prata i telefon, blogga lite, dricka limevatten och hämta andan. Ikväll.. lite grill och melodifestival kanske..

Vilken härlig picknick; vin & tjejfnitter under ett blommande fruktträd!

Ulrika sa...

Å så mysigt!!

Min lördag har bestått av trädgårdsarbete och mer trädgårdsarbete. Jag är färdig för ambulansen nu, tack.
Grillat har vi hunnit med också.
Och rabarberpaj.

Nu blir det en stunds jobb, sen schlaaaager och stickning.

Paradiset Kaos sa...

Började dagen med att arbeta.
Resten av lördagen blir nog framför datorn efter eldning och diskning(efter gubbe och grabb). Men INGEN melodifestival, gillar inte programmet.
Ha en fortsatt skön lördag!

Clara sa...

Vilken fin bild på dig! Blir glad av att se den. De andra bilderna är också fina, och porslinet är verkligen vackert! Mycket fint hos dig som vanligt då alltså.

teresa sa...

Vilken fin bild av dig.
Jag premiärbadade denna lördag!