fredag 22 maj 2009

En fredag i slutet av Maj

En ledig fredag börjar bra med mannagrynsgrötfrukost tillsammans med mannen. De hör inte till vanligheterna, mannen är ingen frukostätare och jag blir ett monster utan frukost.
Frukost är dagens bästa tidpunkt, så är det. Någon som förstått att jag hör till den morgonpigga och kvällströtta skaran?

Efter frukosten drog vi ut i skogen och vidare till finaste lilla tjärnen, vårat fina extrabarn Agnes är längst fram i bilden. Hon löper och bor hos oss över helgen. Någon fisk blev det inte men mannen fick testa sitt nya kastspö och jag fick andas solvarm skogsluft.


Hemma igen efter diverse falaffellagande och hundpromenader så tog jag äntligen tag i lite monteringsarbete. Jag har gjort ett första urtag i vävstolen och nu har jag fållat löpare. Den ljusa ska hamna på köksbordet.



Nu är jag trött som en hundraåring och jag tänker snart hoppa i säng med alla tre papillonerna. Måste bara lägga ut en bonusbild på fina fina Agnes. Jag ska lägga ut lite bilder i gökungebloggen imorgon. Nu ska jag bara sticka att varv till på uggletröjan sen är det godnatt. Imorgon ska jag blocka min gula sjal, äntligen ett FO på gång med andra ord.




9 kommentarer:

Heldri sa...

mysiga frukostar är inte att förakta - dessutom är jag gränslöst avundsjuk på ditt frukostporslin!

Annika sa...

Fina bilder - ser väldigt rofyllt ut! /Annika

Semester-Ulrika sa...

Så häääärligt!!

Fru P sa...

Vilken bra dag! Skulle vilja ha en hund, men det funkar inte i den verklighet som är min vardag. ps, jag har också Mateus ostronskålar, jag bara älskar dem och har dem till ALLT....

Anonym sa...

Morgonstund har guld i mun, heter det ju! ;-)
Själv planterade jag två buskar i dag kl 7.30, man får passa på när barnen sover!

Kram /Maria L, Visby

Pernilla sa...

Låter som en härlig dag.

fale artut sa...

Härligt! Så fint med en brygga vid tjärnen! Trots fiberduk så har det fått vänta till nu nång gång, SNART! Och visst blir man gräslig utan mat, håller med du till 100%!

Eva i Halmstad sa...

Härliga bilder.
Ha en go helg.
Eva

Dödergök sa...

Hej alla! Mmmm det var en rätt härlig dag igår, men låt er inte luras av bilderna, så där fridfullt är det sällan i gökboet. :) Ha en riktigt skön lördagkväll och en rofylld söndag!