söndag 24 maj 2009

Söndagsstickning

Min sega söndag tillbringar jag ihop med min tyska cirkelsjal. 688 maskor är det just nu på stickan men som ni ser så är det ganska många varv kvar och det här kommer nog att ta ganska lång tid. Till midsommar vill jag vara klar iaf. Vi får se hur det blir.
Jag börjar misstänka att garnet inte kommer att räcka, jag är inne på min tredje härva nu och den är snart slut och sen har jag bara en till. Jag hoppas att det räcker men det känns inte så. Förhoppningsvis finns det mer garn att få tag på fall det skulle behövas.

Just nu är det bara en mjuk och gosig hög men jag tror att det blir en mjuk och gosig sjal också så småning om, om cirka en miljon varv till vill säga.


5 kommentarer:

SF sa...

Det är så häftigt tycker jag sen när det är dags för avmaskning, när man plötsligt ser hur den garnhögen tar form.

Maria sa...

Oj, vilket stort och spännande projekt! Jag ser verkligen fram emot att få se den här sjalen färdig!

frisky frog sa...

Ser väldigt snyggt ut, men många maskor blir det. Gillar dina gardiner. Visst är det lite speciellt med egentillvekade. Tyvärr hade jag mycket mindre fönster på den tiden så nu passar de inte längre...

Dödergök sa...

Signe! Ja visst är det!? Det är liksom lite läskigt att sticka sjalar för större delen av tiden har man ingen större aning om hur den kommer att bli när den är klar. Men det är det som är tjusningen också.

Maria! Ja jag ser också fram emot det, just nu känns det lite segt.

Frisky Frog! Tack! Jag hoppas på ett litet underverk när jag maskar av.
Håller med dig om att det är specielt med hemvävda gardiner, vet inte vad men det är extra fint på något vis.

Jag sa...

Vackert och stort projekt!! :) /Snuttan