söndag 31 maj 2009

Sommarmat och sommarstickning

Jag har flyttat ut i trädgården permanent nu, jag kommer in igen någon gång i september. Helgen har hittills innehållit många fina och bra saker. En hel del trädgårdsarbete, stickning, glass, middagsgäster, långpromenader och fint prat om livet. Kanske har jag det rätt bra ändå när man tänker efter.

Lakeside strumpa nr 1, lite längre idag än på bilden men inte ett dugg färdig. Kul stickning med romantiskt resultat. Funderar på om grått är sommarens färg för mig. Tänker mig att vara klar med både grå strumpor och grå cirkelsjal till midsommar. Ska prova på att vara så där lantlig och romantisk, vi får se hur det går. ;)
Gårdagens sommarmat, ugnsrostade rotsaker, rucola, rädisor, fetaost, turkiskyogurt, pumpakärnor, pitabröd och jordgubbsvatten.


Åh gott!

Dagens sommarmat, kokt potatis med rucolapesto, kokt ägg, purjolök, rädisor, matjesill och en klick gräddfil.
Snart ska jag göra mig i ordning och gå på lokal och fira min lilla fina mamma på morsdag. Hon ska få en sån där spikmatta av mig och mannen. Jag är ganska sugen på att köpa en till mig själv också, ska provligga mammas lite först och se om jag gillar det.



4 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

När du provat mattan vill du ha en egen.
hej fr. Koftan (spikmattefantast sen i februari)

Tvärslå sa...

Åh va skönt, ja båda trädgården och spikmattan - en sån skulle jag verkligen vilja ha.

Anonym sa...

Jag har också varit sugen.prova du och säg om den hjälper mot värk..
Tack för att du inspirerar mig med din härliga blogg!/Ella.

Marie sa...

Kul att fler stickar Lakeside.