fredag 15 maj 2009

Post

Gult är det nya gröna, kom ihåg var ni läste det först! Tänkte göra en Sillen och kanske spetssticka någonting grovt och gult, men jag kommer nog inte så långt på 5 nystan. kanske virkar jag någonting istället.
Jag fick ett erbjudande om ett smakprov från designern själv och det smakar sommar och sol och glädje. Tack Erica, garnet är superfint! Jag vill genast göra en riktigt beställning, kolla in det mörkrosa och det gröna som skymtar i hörnet. Ekologiskt är det också, heja!

Nu har jag också en sån där fin nål som alla gillar, den ska jag sätta ihop min Annas axelvärmare med så länge, kanske tom med ikväll. Jag och vännen L ska sitta ute i solen och dricka lite vin och lyssna på lite popmusik och ha det allmänt bra.


6 kommentarer:

Maria sa...

Sjalnålen är verkligen jättefin! Var kan man köpa sådana?

Sillen stickar sa...

Jag tycker du ska göra en sillen:)
Gult är ju riktigt snyggt. Jag gillar verkligen ditt "Jag älskar garn"armband-helt i min smak!
Ha en skön helg!
/cilla
ps. Jag funderar ibland på vad du heter egentligen i förnamn, det gör mig nyfiken ds.

teresa sa...

Å jag som just stickar gult för första gången. Jag måste vara himla trenskänslig...
Heja vackert ekogarn.

teresa sa...

Det ska stå trenDkänslig förstås..

Dödergök sa...

Maria! Ja visst är den, jag köpte den från Garnkorgen och den finns i svart också.

Sillen stickar! Ja gult är ju det nya gröna och jag tror att jag ska köra igång med en sptssjal, det får räcka till det det räcker till liksom. Egentligen borde jag inte starta några nya projekt men borde och ska är ju inte samma sak.
Ps. jag tycker om att vara lite hemlig. :)

Teresa! Trendkänslig var ordet sa Bill. :) Gult är verkligen jättefint.

Maria sa...

Tackar! Då ska jag besöka deras hemsida. Ha en skön helg!