onsdag 27 maj 2009

Surpuppa med något gröna fingrar iaf

Nej känslan från igår har inte gått över (jag har samma tröja på mig också men jag tror inte att det har med saken att göra), jag är fortfarnde regält less på att inte bli behandlad som en vuxen kvinna. Jag är ju för tusan lastgammal, om man inte är vuxen när man är 30, när blir man det då?
Fint paket kom med posten i alla fall idag. Mer grått sjalgarn till mitt tyska monster, underbart grönt handfärgat sockgarn, ljuvlig ljusgrå silke-kashmir och så kund ejag inte motstå lite lila handfärgat ullkashmir. Allt från Sannsticks webbshop. Så fort sommarlovet börjar ska jag simma i mina garner så som farbror Joakim simmar i sina pengar!

Jag har planterat om mina frösådder idag. Basilikorna är riktigt fina. Det här är en citronbasilika, den doftar ljuvligt syrligt.


Timjan och oregano har fått flytta ut nu, lika så mina pumor och squash-plantor. De får än så länge bo i en tunnel av dubbel fiberduk mot den varmaste väggen men jag tror att de klarar sig och de längtade verkligen ut nu. Kålplantorna är helt avhärdade och de ska få flytta ut i landet till helgen. Grönkålen är redan så fin.





Jag skördar redan för fullt i grönsakslandet, sallad, rucola och rädisor. Rätt galet egentligen med tanke på att det bara var en månad sen jag sådde men det är trevligt ändå. Rädisorna är dessutom de godaste jag någonsin odlat, imorgon blir det bildbevis!

6 kommentarer:

Gita sa...

Jag ler när jag ser att du sådde för en månad sen. Jag har nyss petat ner mina frön. För en månad sedan låg snön fortfarande kvar ute hos mig. Ja, det är visst ett avlångt land.

Eva sa...

Du får väl slå näven i bordet
man e väl vuxen när man fyllt 18
eller......men sen beror det ju på vem det är som inte fattat detta...
är det mamma ? då kanske du måste
tydlig göra det ännu mer.
Jag är yngst i en syskonskara på 5
och alltid minst,fasst jag passerat 50.
Stå på dej ! du är över 18 och gift.

Himla härliga garner du köpt.
Ha det gott !

Paradiset Kaos sa...

Kan väl säga att jag inte alla gånger känner mig vuxen och klok fast det var väldigt länge sedan jag fyllde arton.

Call design sa...

Heja Dödergök! Stå på dig!

Linda sa...

Grönt och lila garn. That's the way I like it!!

Ina sa...

VILKA HÄRLIGA GARNER!
// INA