onsdag 13 maj 2009

Lite kämpigt nu

Ingen har nog undgått att märka att jag har det lite kämpigt just nu. Livet blir oftast inte så där som man tänkt sig och ibland snurrar karusellen lite väl fort. Jag ville bara säga att ni inte behöver tycka synd om mig för det gör jag så bra själv och inte känner jag någon press att skriva roliga klämmiga blogginlägg heller. Jag gör som vanligt, skriver när jag vill skriva och om det jag känner för att skriva om just då.
Jag ville bara tala om att jag uppskattar alla kommentarer och mail väldigt mycket. Även om det kan dröja en stund innan ni får svar just nu ska ni veta att ni är fina och viktiga varenda en av er. Kram!
Nu ska jag sätta på mig min morfars gammla flanellskjorta och skola om lite pelagonsticklingar, lite jord under naglarna sänker som vanligt pulsen.

9 kommentarer:

Emma sa...

Sköt om dig! Vet hur det kan vara...

Nettan sa...

Sticka i massor och pyssla om dina pelargoner. Jag har inte vågat sätta ut alla mina än men snart så. Jag älskar dessa blommor.Kram

ANNEPÅLANDET sa...

Livet går litt opp og ned. Du skriver så fint og ærlig om det. Men når det har gått ned en stund, går det som regel opp igjen etter hvert. Lykke til!

Marika sa...

Jag ska inte tycka synd om dig, men känna med dig.
Been there, done that, så att säga.

Pelargoner är bra.

Ta hand om dig!

Garntrollet sa...

Men det är klart att det är synd om dig om du inte mår topp! Hoppas att det blir bättre, snabbt. Jag är på väg ner i en svacka, får väl se hur djup den blir (jag försöker hålla det borta från min blogg).
Pelargoner och andra växer brukar vara godis för en sargad själ. Kram.

Stickfantomen sa...

Men det går nog över, hoppas jag. Säg det liv som alltid är i ett enda läge = vadå-åkigt. Variation med kuperad terräng och några nypor fantasirikedom - sådant är det som kallas liv. Var rädd om dig, prata snällt med småpellisarna och ha det gott.

Kristina sa...

Just i dagarna hörde jag västergöken! Kan det pigga upp en Dödergök?

Katrina sa...

Ännu en med turbulent liv, ja då känner jag mig inte lika.. tråkig. Det finns fler. Vad är det med våren som ska ge en massa tråkigheter varje år? Nåväl, krya på oss.. :)

handarbetaren sa...

"Actual happiness always looks pretty squalid in comparison with the over-compensations for misery. And, of course, stability isn't nearly so spectacular as instability. And being contented has none of the glamour of a good fight against misfortune, none of the picturesqueness of a struggle with temptation, or a fatal overthrow by passion or doubt. Happiness is never grand."

(du sköna nya värld)