tisdag 5 maj 2009

Rosenvantar








Mönster; Eget påhitt med uddkant både nertill och upptill, kiltumme, bladslinga från "Dikt i maskor" och rosorna är traditionella gotländska. Min syster fick dem för de var lite lite små för mig men jag vill genast ha ett par egna. Eller kanske inte genast men till hösten iaf.
Garn; Ännu ett restgarnsprojekt, det vitra var lite ojämnt spunnet så därför var det lite svårt att få till en jämn yta, jag antar att det är rester av andrasorteringens Morjärvsgarn. Det gröna är retser av något norskt garn jag fick av vännen Å en gång och det rosa är någon slags mohairblandning från Bergå.
Stickor; Strumpstickor 2,5 mm.


28 kommentarer:

Catarina sa...

"Jäsingen" vad vackra de är! Lyckos syrran :-)

Ses på Fäboden i Augusti!

Elisabeth sa...

Oh, vad de var fina!

Janette Millbom sa...

verkligen tjusigt! såsom din frisyr :-)

/janette

fale artut sa...

Så fina, så fina!

Kristina sa...

Gud så söööta! Jag använde rosorna och en grön bladkant på sockor i Petraos sock-KAL i höstas, så nu känner jag att jag har en syskonsjäl i detta. Trevligt!

Bim HD sa...

Hm, vet någon mer som vill ha :) Undrar vem? ehhh...
Må så grankott...
ngn möjligen som har stickförbud? suck...

MADE BY K sa...

Jättesupersnygga handledsvärmare:) Blir verkligen sugen på att göra ett par!!

PetraO sa...

De är alldeles, alldeles underbara!

Stickfantomen sa...

Håller med alla om att de är heltenkelt urtjusiga.

Vickan-Pickan sa...

Men åh vilka vackra vantar. Helt underbara!

:) Vickan

Stitchordie sa...

Jag håller verkligen med alla! De är bedårande!

Anna sa...

Attans så vackra!

Anonym sa...

du är så himla duktig och flink med dina stickor,lyllo din syrra
mvh carina

Nystanet Woolly I sa...

Åh de är jättefina.

Anette L sa...

Åh så ljuvliga! Du gör så mycket fint! :o)

maria carlander sa...

vackra, det känns som ord för dem!

Klockars Tina sa...

Otroligt vackra!! Som karameller!

Ullfull sa...

Jättefina, värmer ett "gotlandshjärta" med rosor!!

Lina sa...

Så himladen fina! Romantiska & traditionella. Jag gillar dem starkt:)
/Lina

Cloudberry sa...

Nydelige!

Anonym sa...

fullständigt underbara! Ser både varma och vackra ut...

K

Dödergök sa...

Vad kul med så mycket kommentarer!
Jag blir jätteglad ska ni veta, det roligaste är när jag kan inspirera någon, då blir jag lite varm inombords.

Lissan sa...

Ohh, så underbart vackert !

Clara sa...

Ååååh vad fina!

Mia stickar sa...

Jättefina!

stora lilla j sa...

åh, så romantiska! Otroligt fina!

Jag sa...

W-O-W, fina fina fina fina fina f...

handarbetaren sa...

dom är helt underbara!