lördag 9 maj 2009

Ugglor och så lite annat

Nu är jag igång med min uggletröja, med betoning på min för jag kommer att köra på helt efter eget huvud här, inspirationen och ugglorna kommer att komma från Owls-tröjan men jag måste räkna om allting eftersom jag har mycket tunnare garn. Heavens hand är som en dröm stt sticka i och det känns skönt att ha en stickning på gång där man inte behöver tänka så mycket.
För ibland händer det alldeles för mycket på en gång och man har alldels för mycket att tänka på. Då kan det vara väldigt skönt att ha en lugnt och trygg stickning att skingra tankarna med.
Var rädda om er och varandra där ute, kram!

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Åååå så fint med brunt!
Heaven's Hand är verkligen mumma att sticka med, jag håller med.

Kram från trööött Ullis
- maratonstickandes på the never ending projekt. Målsnöret i sikte där framme nu!

Nystanet Woolly I sa...

Kram tillbaka. Jag är övertygad om att din uggletröja kommer att bli gôr snygg.

Kristina sa...

Jag fastnar för kommentaren att man inte behöver tänka så mycket. Jo, jag tror att jag kan ha allt i huvudet, men med heltäckande mönster och TV-tittande så har jag glömt ökningarna högst upp på ärmen vid ärmhålet. Kan inte få min kropp till att repa igen utan ena ärmen får bli lite smalare än den andra.

Linda sa...

Så sant så sant. Precis det som är skönt med stickningen, skingra alla dessa tankar.... Lite rörigt i mitt liv för tillfället, och då är jag så glad för att jag har mitt intresse! Brun Heavens Hand har jag också väntande på mig, tror det ska bli Annas Axelvärmare fram mot hösten.

Clara sa...

Ska bli kul att se en uggletröja i tunnt garn, det lär ju bli fler ugglor. Och alla vet ju att ju fler ugglor desto bättre är det!

teresa sa...

Jag bara älskar dina rosenvantar längre ner på sidan!! De är underbara. (Du har inga funderingar på att skriva ner mönstret...?)
Lycka till med det vackra bruna Heavens handgarnet.

Vickan-Pickan sa...

Shit vad snyggt det bruna Heaven's hand garnet var. I och för sig är alla HH garner snygga men brunt är en tokfinfärg, mjuk och gosig liksom. Kanske måste jag härma och köpa en härva eller två.
:)
Vickan

Dödergök sa...

Ulrika! Ja jag blev glad av att se det uppstickat, mjukt och tryggt med brunt på något sätt, ändå helt otippat för att vara mig.

Nystanet! Tack så mycket, jag hoppas det.

Kristina! Ibland repar jag upp, om jag vet att jag inte kan leva med felet, annars struntar jag i det, det är skönt att vara lite rebellisk ibland!

Linda! Å vad fint med en brun axelvärmare, supersnyggt och höstmurrigt på det bra sättet.

Clara! Skulle inte ha kunnat säga det bättre själv, mer ugglor åt folket! Men det blir galet många knappar sen.

Teresa! Vad roligt att du tyckte så bra om rosenvantarna. Jag vill inte riktigt publicera mönster som bygger på någon annans design även om mönstret är mitt eget, men jag skulle kunna skriva lite om maskantal och så.

Vickan! Ja jag rekomenderar verkligen garnet och fägen är helt rätt.