torsdag 14 maj 2009

Hjälp till självhjälp

Om jag lägger ut en miljon bilder på mig själv där jag ser fin och glad ut så kanske jag blir det också.
(Notera vit plaststol i bakgrunden.) Hjälp till självhjälp.




























Jag sydde ett armband till någon annan men det blev till mig själv, denna någon annan ska få ett hon också med ännu mera passande budskap. Jag vill åka till ett pastellfärgat hus nära mig och köpa mer prickigt tyg. Jag vill att allt ska vara prickigt just nu. (Klickar man upp bilderna blir upplevelsen dubbelt så stor, bara så att ni vet.)






9 kommentarer:

maria carlander sa...

det kan vara så att du har vääärldens finaste tröja på dig, den ser ut att likna turkost och blommigt 70tal (jag vill se meer!), och dessutom ett armband som kvalar ruskigt högt upp på listan.

Dödergök sa...

Fröken c! Det är ett förkläde som jag bara älskar och jag gissar att det är sent 60-tal, helfigursbild kommer vid tillfälle.

Anita sa...

Din blogg blir man så glad av!!

Pia sa...

Så snygg du och armbandet är! Ha en fin kväll!

Fjallblomman sa...

Fina, fina underbara armbandet!
Och fina göken! ;o)

Emmas dagar sa...

Jättefint armband!

Vart hittar man prickigt tyg? I "mina" tygaffärer finns minsann inga fina prickiga tyger!

Marika sa...

Med galet gröna örhängen och ett underbart förkläde så måste det i alla fall kännas liiite bättre?

Fantastiskt armband också, du är otrolig!

Ulrika sa...

Å så fint armband!!

Och förklädet - såna där tyger älskar jag! Prickiga med. Prickar blir man glaaad av!

Dödergök sa...

jag blir så glad av era kommentarer, vad fina ni är! Det är så kul att jag kan göra någon annan glad även i perioder som denna när jag inte är så glad själv.