lördag 21 juni 2008

Boobholder

Mönster; Minisweater a.k.a. "Boobholder" av den (nästan) alltid lika genialiska Stefanie Japel. Jag har nästan följt mönstret, lite fler ökningar över bysten, lite kortare ärmar (garnet räckte inte till mer än så) och inga uddkanter den här gången. Jag borde ha gjort ett till knapphål och sytt dit en till knapp, jag ska försöka fixa till det på något sätt. På bilden (och hela dagen igår) hölls den ihop lite bättre med hjälp av en säkerthetsnål. Mönstret är snabbstickat och roligt, en basic uppifrån och ner historia med en puffärm. Orinalet är verkligen skitsnyggt tycker jag. Nästa gång ska jag sticka i lite grövre garn och göra den något mindre urringad och så ska jag sticka uddkanten för den är riktigt snygg.

Garn; T'ika från Mirasol, 100% bomull köpt från Garnhärvan. 150 g Orange Sunset och 50 g Sun Yellow, jag borde ha haft en härva till av det orangea, men det blev bra ändå. Allt garn gick åt, i stort sett. Jag är supernöjd och överrasskad över hur mjukt och fint garnet var. Jag ska absolut sticka mer i T'ika.

Stickor; Addi lace 120 cm långt rundsticka 4 mm, som en dröm att sticka med!



5 kommentarer:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Verkligen ett kul plagg. Passar dessutom din tunika perfekt.
Monica

Åsa sa...

Undrade just vad det var för fint du hade på dej i förra inlägget. Jättesöt!

Anonym sa...

Åh, vad fin! Passar till tunikan :-)

Och vilka härligt glada sommarbilder!

Ikväll ska jag försöka sticka lite. Hoppas att du fick en trevlig naturupplevelse idag.

Klockarbarn sa...

Jag har skickat ett mail till dig.

Jag har funderat på denna minitröja också men har inget passande garn och inga pengar :-(

Dödergök sa...

Tack för kommentarerna! Min mamma tyckte att den var gräslig men det gör den nästan ännu roligare! :)