söndag 20 april 2008

Dödergök leker inredningsbloggare

Titta vilken fin kryddpinne fick av Petra som plåster på såren för att de superfina jag vann gick sönder i frakten! (Jag ska limma ihop dem och visa dem med, supersuper fina verkligen.)
Med en så fin kryddpinne fick jag ju lov att göra lite vårfint i köket. Jag hittade ett jättefint lakan i högen med mina blivande matt-trasor, det fick bli ny köksgardin istället. Jag gillar gardiner med knyt. Jag gillar knyt över huvud taget, det är vackert med band.
Det var rikigt roligt att sy lite och eftersom jag brukar vara dålig på att fota saker jag syr överdoserar jag med köksbilder. Men jag fotade inte golvet... Nu för tiden bor bebbarna i köket på dagarna och golvet är täckt med tidningspapper och valpkiss. Inte så inredningsbloggigt! ;)


Uppmärksamma läsare som kollar in min "stickar just nu"-lista lägger märke till att listan ökat på ett besynnerligt vis över helgen. Jag har nämligen lidit av tolat sömnbrist i några dagar, jag vaknar dundertidigt på mornarna (idag 5:20) av att Meja gnäller och sen kan jag inte somna om. Istället har jag lyssna på Christer Henriksson när han läser Harry Potter (första boken klar idag, jippie 6 böcker kvar) och börjat på nya stickningar. Lite som en sjukdom.
Nu vill jag fortsätta med min nya vana och inte gå och jobba. Harry Potter och nya fluffiga sticknngar är allt jag orkar med för tillfället.
Men nej jag ska jobba hela veckan, därför borde jag verkligen gå och lägga mig nu. Bara ett varv till på Laminaria...




8 kommentarer:

Ulrika/Stickamera sa...

Vilken fantastiskt fin gardin!!

Kamilla sa...

Jag brukar alltid somna till Christer Henriksson läsandes Harry Potter, det är inte alltid en höjdare eftersom han ibland skriker och då vaknar man med ett ryck :D

Anonym sa...

Så söt gardinen blev....har massor med finfina gamla lakan att göra så med! Tack för inspirationen!
Harry Potter på ljudbok är så bra sticksällskap, hade den i öronen när jag fixade alla julklappar :)
/Joanna

dentatuerademamman.com sa...

Det där kan jag tänka mig: lyssna på lyssnarböcker medans man stickar.
Jag har försökt lyssna på en lyssnarbok när jag åkte buss, jag somnade direkt.
På tal om skitsnackare på min sida: Jag tycker att det är kränkande att det går en massa människor som tror och tycker en massa saker om mig som INTE är sant.
Jag skule gärna ha nåt massmöte, hålla tal och berätta sanningen.
Tyvärr så tror jag att det inte går att få upprättelse, eller förlåt. De tror säkert på dessa osanningar ändå....

Ps. du knäpper så snygga kort

Anonym sa...

Himla fint det blev! Gillar verkligen dina 'hemmabilder', stor inspiration.

Anonym sa...

Det är precis det man ska använda gamla lakan till som annars ligger i linneskåpet. Jättevackert!

Eva i Halmstad sa...

Ruskigt fina gardiner.
Det är alldeles för lätt att börja på nya projekt.
Ha de så gott.
Eva.

Dödergök sa...

Oh you'r too kind! Som Morrissey skulle ha sagt! :) Jag blir jätteglad ska ni veta, kram på er alla!