söndag 27 april 2008

Söndagstrött


Pust! Vilken helg det har varit. Solsken, jordbruk och massa besök. Inte mycket stickat med andra ord. Igår sådde systerdottern och jag frön och satte potatis i mitt lilla land. Just det lilla land, jag fick inte plats med alla frön och dessutom har jag beställt fler. Jag hoppas att några av grannarna avsäger sig sina lotter. Annars blir det city-odling i plastbaljor och hinkar. Inte så snyggt kanske men effektivt.
Annars har mycket cirkulerat kring hundar i helgen. Igår var bebbarnas pappa här och hälsade på och idag hade vi besök från valpspekulanter. (Bilder finns i gökungebloggen.)
Nu är jag trött. Mannen lagar mycket sen middag och sen ska jag lägga upp fötterna och sticka lite förstrött på påsksockorna och titta på film.
Mycket mer blir det inte idag.

Inga kommentarer: