torsdag 24 april 2008

Vårbilder

Lila nunneört.
En väldigt vacker blåsippa med fler kronblad än vanligt.
En röd blåsippa.
Kejsarkronans knopp.
Prydnads rabarber.

Istället för glasögonbilder (jag har redan bestämt mig för vilka det blir) blir det lite vårbilder från min svärmors trädgård. Vi var dit igår och njöt lite av lantluften. Hemma hos mig blommar påskliljor och de sista krokusarna och så har mina älskade botaniska vildtulpaner, Persian Purl slagit ut idag. Mina rabatter är nästan finast på våren, kanske är det för att jag längtat som mest efter dem då.

Nya bilder på bebbarna finns i gökungebloggen, de är jättestora nu, om man kan säga så om något så litet, de har fått vara ute lite både igår och idag och de är så duktiga och kissar på gräsmattan.

Snart kommer ett inlägg om bröd att författas och jag ska visa lite bilder på mina växande stickningar. Ha det så gott i vårsolen!

Inga kommentarer: