tisdag 1 april 2008

Jag älskar Kim Hargreaves!

Oj vad med trevliga kommentarer min sjal fick i förra inlägget! Tack för alla "Krya på dig!" också. Idag kryar jag mig så mycket som det bara går, i postlådan låg nämligen den mest efterlängtade och vackrasre stickbok jag någonsin suktat efter. (Förkylningen gör mig till en poet märker ni det?) "Heartfelt" av Kim Hargreaves. Jag tänker inte säga så mycket mer just nu, bara att den motsvarar alla mina höga förväntningar och att den var värd varenda krona den kostade. (Jag beställde den från Garnkorgen och som vanligt kom den i ilfart hem till mig.)
Jag har startat en ny tröststickning, en raglantröja i soft silk inspirerad av tubtoppen i "Fitted Knits" men bara inspirerad. Kanske blir den bra, kanske är jag bara inne i en feberdimma, vi får se när jag nyktrat till.
Bellis, oh Bellis, det känns som att våren springer förbi där ute medans jag ligger nerbäddad i soffan. Tur att lite av våren har flyttat in till mitt köksbord.


8 kommentarer:

Nettan sa...

Din tröststickning blir nog fin. Jag älskar svart. Har inte fått upp någon Bellis i min gräsmatta än. Men snart kanske.

Anonym sa...

Ååååh! Den boken är jag såååå sugen på! Men har inte riktigt vågat (tänk om jag blir besviken på Kim?). Men när du skriver så gott om den så kankse jag kan samla mod till nästa bokköp...

Hoppas att du snart mår bättre!

Marianne sa...

Jag håller med dig Kims bok är helt underbar.

Anonym sa...

Hahaa, tänk så vaknar du upp ur feberdimman och så har du en halvfärdig stickning på nått skitfult, vore det inte lite roligt... Nä, jag är bara avundsjuk på att du har bellisar, här är det proppfullt med snö. Jag sparkade tom till affärn i dag.

Eva i Halmstad sa...

Ha de gott på dej.
Eva.

Helena sa...

Din feberdimma känns väldigt kreativ! Fattar inte hur du hinner med att göra så mycket fint!
Krya på dig!

Åsa sa...

Jag fick min Kim från garnkorgen i måndags och jag är alldeles lyrisk. Jag vill sticka allt. Håller med dej att den är värd varenda krona.

Dödergök sa...

Nettan! Å tack, jag gillar verkligen svart också men jag stickar inte så ofta i svart. Ganska dumt egentligen.
Här kommer inte Bellisarna att blomma förns i Maj tidigast.

Ilsefin! Jag kan nästan lova dig att du inte blir besviken, det är den mest fantastiska bok jag haft i min hand på mycket länge.

Marianne! Japp det har du så rätt i!

Lisa!Ja lite kul skulle det faktiskt vara, vi får se hur det blir för frisk är jag ju inte än. Jag har saknat snön i år och ändå har vi ju inte varit helt utan.
Här ute blommar mina krokusar för fullt och jag har knopp i påskliljorna.

Marianne! Ja det är klart mitt bästa köp på länge.

Helena! Tack men så himmla kreativ är jag faktiskt inte för tillfället, jag är bara vaken mer än i vanliga fall eftersom jag är så täpt i näsan och inte kan sova. :)

Åsa! Ja visst är det så man känner, att egentligen skulle man kunna sticka varenda plagg i boken. Det är inte ofta jag känner så.