onsdag 2 april 2008

Feberfri!

Mina hemlishalvvantar på blockning.
Fortfarande sjuk sjuk sjuk men feberfri. Detta firar jag med grönt te i grönblommig kopp och grön sjalstickning. Jag är kär i Laminaria, ett fantastiskt mönster med roliga nya maskor och lagomt många utmaningar. Jag är så glad att jag sparade det här garnet och inte stickade vad som hellst av det, för sällan har jag upplevt ett garn och ett mönster gifta sig på det här sättet. (Garnet är alltså lacegarn från handpainted yarn i färgen Mustard om någon missat det.) På bilden har jag stickat 3 av 6 omgångar av det första stjärnmönstret. Vackert och fluffigt. Jag ska ge mig efter stjärnmönstret för jag tror att jag måste vara fullt frisk för att förstå resten, men det är ju inte direkt som att jag saknar andra stickningar. ;)

10 kommentarer:

maria carlander sa...

åh, det blir så vackert!
Hoppas du kryar på dig också.
Och pussa en valp från undertecknad...

Eva i Halmstad sa...

Hej på dej
Visst är den rolig att sticka, jag gillar verkligen mönstret och jag gillade mitt garn, men jag gillar inte min sjal, men de kanske ändrar sej.
Meja ,visst kan hon vara med fastän hon inte är "rasren"(ursäkta uttrycket), min Tass är renrasig men vi har inga papper på de. Alla kurser jag varit med på har de funnits blandraser med och papperslösa, det är nog inom utställning och Lydnad, som dom ska vara rena och ha papper på dom.
I dag började Agilitykursen, de ska bli så skoj, Tass älskar ju att hoppa, ska bli spännande, fick reda på igår att vi fick vara med, snabba puckar.
Skönt att du börjar friskna till.
Ha de gott på dej.
Eva.

Emmas dagar sa...

Salen ser spännande ut! Blir kul att se den färdig...:-)
Krya på dig!

Emmas dagar sa...

SJALEN!

Anonym sa...

Så lustigt! Jag lyckades välja exakt samma garn och färg till det mönstret! Och precis som du är jag fullständigt förlorad. Det är en så härlig stuns i garnet och 3D känsla i mönstret som matchar varandra perfekt. Det ska bli så spännande att se hur mönstret växer fram efter stjärnmönterrepetionerna. Och ännu mer spännande att se vad som händer när det blir dags att blocka, den slutgiltiga prövningen för varje spetsmönster...

Lycka till!

Dödergök sa...

Fröken C! Jag måste hejda mig själv så att inte det härliga tar slut för fort, jag är helt kär i mönstret än så länge, nu väntar nästa diagram.
valparna pussar jag på så gärna! :)

Eva i Halmstad! Vilken klubb tränar du med? För här där jag bor får man inte vara på brukshundsklubben tex om man inte har en hund med stamtavla. Och även om man formellt skulle få det är de så jäkla snobbiga och snorkiga (ägarna alltså inte hundarna)så det känns inte roligt.
Det är just lydnad som jag skulle vilja träna med Meja, vi tränar ju hemma men det är inte samma sak, dessutom tycker jag att det skulle vara bra för miss Prinsessa att träffa många olika typer av andra hundar. Det är en ganska infekterad fråga det här med blandraser och "papperslösa" hundar, det finns ju de som tom tycker att man borde avliva alla hundar utan stamtavla!

Emmas dagar!Tack så mycket! Jag hoppas (och tror) att den ska se lika spännade ut efter nästa diagram!

Hanny! Vad roligt! Men det är nog så att just det här garnet passar extra bra till det här mönstret.

Beas sa...

Sjukt inspirerande blogg! Önskar nästan att jag inte besökt dig för det känns som om jag håller på att explodera av alla tankar, idéer och kreativitet som flödar emot mig på alla håll...så mycket att göra...så lite tid! :-)

Dig måste jag kika in till igen minsann! :-)

Helena sa...

Grattis till din fina vinst! De kommer passa perfekt hos dig med så snygga blomsterpinnar! (Är väldigt partisk då Petra är en mycket kär vän)

Dödergök sa...

Beas barnsligheter! Innerligt tack! Det är så roligt att höra att jag kan inspirera någon annan till att vara kreativ, då blir jag superglad!

Helena! Tror du att jag blev nå lycklig då när jag förstod att jag vunnit?! Jag som aldrig vinner något...

Kamilla sa...

Det gröna tycker jag var jättefint! (: