tisdag 15 april 2008

Sock-poesi


Två halva sockor, det är någonting poetiskt med det.
Jag tycker om att sticka båda sockorna samtidigt, inte för att jag lider speciellt mycket av SecondSockSyndrome utan för att det är så roligt att bli klar samtidigt.
Sockstickning är tröst och glädje för mig.
Feelgood-stickning.
Imorgon ska jag ta itu med lite jobbiga telefonsamtal, förhoppningsvis tvätta och dona lite hemma. Men framför allt så ska jag sticka, det känns som att jag behöver det.
Jag är så trött för tillfället.
Tack för alla fina sjal-kommentarer jag ska slå in den i ett paket imorgon.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stickornas klirr´klirr,klirr´ ger kanske rytm till stickpoesi-sockpoesi som får Ekelöf och kompani att framstå som hopplöst föråldrade,dammiga spöken?Kvinnornas handarbetande har fyllt jorden med vackra alster,kläder´fyllda med lyrik,sockpoesi-klirr,klirr,klirr!MVH Gladiatan

Anonym sa...

Skickar lite virtuellt garn med glitter i´för poesin!Må stickornas klirr, aldrig tystna!=Virknålen

Anonym sa...

Vackra sockors poesi´ger Dödergök ideer-knappar på rad, som ett radband av lyrik med skönhet i!=Rundstickan

Anonym sa...

Våren är här, släpp stickorna och bara njut-atchoooo!Se sibborna på marken, hör gökens gool´jag måste bara snytamej igen-förlåt!Jo´blåsibbor så långt ögat kan se, tävlar med vitsibbornas dans om utrymmet-atchoooo!!MVH Gladiatan

Anonym sa...

Vilken sommar-värmen´ orkar inte se´ åt garn, alldeles för varmt att sticka!Hettan dallrar i luften, ger svettiga handflator och smutsiga spår på handarbetet!Ha det gott i värmen!MVH Gladiatan

Anonym sa...

Midsommarafton med växlande väder-blåst!Nu behövs det lite mer kläder-skönt!

Midsommar

Hör de dallrande skratten
nu dansas det hela natten.

Bara bruna ben munnar som ler.
Lövad och blombeströdd är stången
natten är lång än hörs den sången

Gryningen avslöjar sanningen
eftertanken-vad har jag gjort
och med vem?

Gladiatan önskar en trevlig helg!

Anonym sa...

Semester´besök av släkten, mat på stora fat, dricka-skål!Jordgubbarnas parad med socker och grädde´bättre kan det inte bli!Sommar i Sverige!MVH Gladiatan