torsdag 3 april 2008

Hemlishalvvantar

Mönster: Mitt eget, inspirerat av traditionella mönster från Hälsingland. Present till min hemliga vän, stickade i någon slags normal damstorlek, jag hoppas att de passar.

Garn: Grått z-tvinnat 2-trådigt ullgarn från Kampes och rester av Fabel från mina tropicana-sockor. Jag har sett flera andra kombinera självrandat garn och lite grövre enfärgat ullgarn och jag tycker att det är så snyggt! Med andra ord har jag kapitulerat, det finns tillfällen där självrandat är bäst! :)

Stickor: 2,5 mm strumpstickor (som vanligt)



Yes jag har hittat självutlösaren på min kamera!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vackert mönster på vantisarna. Du har en härlig blogg.
Kramizar Garnängeln

Emmas dagar sa...

Snygga!

Eva i Halmstad sa...

Så snygga dom är, de blir så proffsigt när man blandar som du gjort.
Vi är med i Oskarström
http://www.oskarstromsbk.se/
Vet inte, men tror att de är samma regler överallt, men visst är det en del av dom som är stroppiga. De var ett gott gäng i går kväll nästan bara blandisar och papperslösa.
Ha de gott på dej.
Eva.

Eva S sa...

Läckra!
Eva i Lund

Byian sa...

Lika tjusiga som allt du designar!
Jag har följt ditt, och många andras och gett mig på Knittysjalen. Ska bli så spännande att se snart på alla bloggar...

Buddas kryp in sa...

Du är sååå Duktig!!!!!!!!!!!!!!!

Superfina vantar...

Älskar att läsa din blogg..
Krya på¨dig..

Kramizz Kattis

Anonym sa...

ååh, jag önskar att jag var din hemlis ;) superfina!

Anonym sa...

Oj, vad läckra de blev - färdiga... Var ju läckra INNAN, och än värre - hihihi - blev det efteråt... Ja, när de är färdiga :) Den Hemlisen kommer att bli underbart glad!!!
Må så grankott... värmländskan Bim

Dödergök sa...

Tack så mycket! Jag blir alltid lika glad av era snälla kommentarer! :)